Warning: preg_replace_callback(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 18 in /customers/7/2/b/cf374a9b7/webroots/r1083447/components/com_kunena/views/common/view.html.php on line 310

EMNE: 1960 Impala "Control Arm Dust Seals" installasjon

1960 Impala "Control Arm Dust Seals" installasjon 10 år 9 måneder dager siden #2

  • Petter Topp
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • Innlegg: 6
  • Karma: 1
Har installert gummiforseiling i innerskjermene på min 1960 Impala i dag. Ettersom forumet foreløpig er tomt syntes jeg det passet bra å dele arbeidet her.

Gummilappene ble kjøpt inn på nettet hos Late Great Chevy og har tilsynelatende bra passform. Settet inneholder to identiske gummilapper og et sett med stifter.
Min første bekymring var hvorvidt gummilappene skulle monteres på innsiden av innerskjermene eller på utsiden. Søkte på nettet uten å bli noe klokere, men etter litt sjekking på innerskjermene fant jeg rester under de gamle skiftene på innsiden.

Brukte avbiter for å fjerne gamle stifter. Forsøkte deretter å stikke de nye stiftene gjennom de gamle hullene. Det skulle vise seg å være vanskelig. Borret opp alle de gamle hullene med et 1,5mm bor. Deretter holdt jeg gummilappene på plass og borret hull fra hjulhuset og gjennom innerskjermen og gummilappen. Nå kunne den første stiften trekkes igjennom. Passet hele tiden på at gummilappen satt riktig og gjentok gjennomboringen av gummilappen for resterende stifthull.

Når alle stiftene var på plass, brukte jeg først en vannpumpetang til å bøye stiftene sammen i hjulhuset. Til slutt brukte jeg et mothold på innsiden av innerskjermen og banket stiftene inn med en hammer. Hele jobben tok nok et par timer og jeg er godt fornøyd med resultatet.

Petter






Siste endring: 10 år 9 måneder dager siden av Petter Topp.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Tid til å lage siden: 0.075 sekunder